fbpx 5 důvodů, proč vytěžovat faktury | EXON
Zpět na seznam článků Rady a Tipy z digitální kanceláře
Článek na téma: 5 důvodů, proč vytěžovat faktury.

5 důvodů, proč vytěžovat faktury

Vytěžování představuje automatizovaný sběr dat pro DMS/ECM a ERP systémy. Díky vytěžování je možné zpracovat větší množství dokumentů různých agend, jako jsou faktury, objednávky, dodací listy, různé typy formulářů apod. Předchází chybovosti způsobené ručním přepisováním dat. Kvalifikovaní zaměstnanci se mohou zabývat podstatnými věcmi a samotné fyzické přepisování dat přenechat stroji. S automatizovaným zpracováním faktur dochází k transparentnímu procesu zpracování spolu s výrazným zkrácením doby celého procesu.


Proč vytěžovat faktury? 5 důvodů


  • 1) Výrazné snížení nákladů na manuální zpracování

  • Manuální práci zpravidla provádí kvalifikovaní zaměstnanci. Velice často účetní, kteří celý život studovali, musí nemalou část své práce věnovat manuálnímu přepisu dat z faktur. Vytěžovací nástroje stereotypní práci automatizovat. Čísla přenechte robotům.


  • 2) Zamezení chybovosti

  • Překlepy ve výběru dodavatelů, chybně přepsané datumy splatnosti, částky, čísla účtu, IBAN apod. Ruční zadávání dat odpadá. Po vytěžení jsou faktury verifikovány. Tzv. verifikačního pracoviště představuje uživatelské prostředí, kde pracovník kontroluje správnost vytěžených dat oproti fyzické faktuře. V případě, že vytěžovací nástroj nesprávně nalezne např. číslo bankovního účtu, verifikátor provede opravu a navede software na správné místo. U následujících faktur si vytěžovací software bude tuto opravu již pamatovat.

    Pokud systém informuje, že faktura je vytěžena zcela správně, verifikátor již kontrolovat tuto fakturu prakticky vůbec nemusí. Nicméně doporučujeme je i tak všechny opticky zkontrolovat.


  • 3) Zajištění konzistence dat

  • Pro vyšší automatizaci je možné využít data z dalších ERP systémů. Často se používají různé číselníky, které výrazně zvyšují pravděpodobnost správného vytěžení dat. Křížovou kontrolou si software porovnává číselníky např. dodavatelů. Vytěžená data mohou být automaticky předávána do ERP či DMS systémů.


  • 4) Zkrácení času pro zpracování faktur

  • V papírové podobě zabere přepis faktur (nejen samotný ruční přepis, ale i oběh a schvalovací kolečka) výrazně dlouhou dobu. Elektronická podoba tento proces výrazně zkrátí.

    Z praxe: vytvoření procesu elektronického schvalování (i bez vytěžování) zkrátí dobu schválení faktury z 10 dnů na 2-3 dny. Lze však i během jednoho dne celé schvalovací kolečko dokončit. To je již v závislosti na interním nastavení procesů konkrétní instituce. Více o tom, jak probíhá proces schvalování faktur.


  • 5) Digitální archiv faktur

  • Digitalizované faktury jsou přehledně uloženy ve strukturovaném digitálním archivu, např. v DMS/ECM systému, kde se s nimi následně pracuje pouze elektronicky.

    Digitální archiv faktur v ELO ECM Suite.

    Více o vytěžování dat.


    Autor článku: Petr Polanský
     

    Více článků od společnosti EXON

Výhody zavedení DMS/ECM systému.

  • Vše na jednom místě
  • Bezpečně a přehledně
  • Vyhledávání
  • Neomezený přístup
  • Spolupráce
  • Data pod kontrolou
  • Workflow
  • Nástroje produktivity
  • Možnosti integrace
  • V souladu s legislativou
Elektronická správa faktur, smluv a objednávek v praktické ukázce.
Analýza je základem úspěšného zavedení DMS/ECM.
Jak se připravit na přechod do digitálního světa a co nepodcenit? Naše zkušenosti, se kterými jsme se v minulosti setkali; rady, tipy a naše know-how, které může pomoci v digitalizaci Vaší společnosti.
EXON rady a tipy.
Více zajímavých článků naleznete v radách a tipech.

 

Pro více informací nás kontaktujte