fbpx Workflow objednávek: elektronické schvalování žádostí o objednávky | EXON
Zpět na seznam článků Rady a Tipy z digitální kanceláře
Článek pod názvem: "Workflow objednávek: elektronické schvalování žádostí o objednávky."

Workflow objednávek: elektronické schvalování žádostí o objednávky

U většiny firem jsou procesy schvalování, nejen objednávek, stále v papírové formě. Pojďme se v krátkosti podívat na typický příklad, jakým způsobem lze schvalovat žádosti o objednávky elektronicky. Prostředí, ve kterém probíhá elektronická správa a automatizace tvorby objednávek. Například tak, jak objednávky vytvářejí naši zákazníci.


Objednávky z pohledu digitalizace

Proces elektronického schvalování objednávek zpravidla začíná samotnou žádostí o objednávku. Žadatel vyplní potřebná metadata formuláře. Vybere dodavatele, zadá položky objednávky a ceny, způsob dodání, předpokládaný čas dodání, příslušné oddělení, případně důvod žádosti apod. Jednotlivá metadata jsou přizpůsobena tak, jak si příslušná organizace interně nastaví.

Uživatelské prostředí - formulář žádosti o objednávku vydanou v prostředí DMS/ECM ELO od společnosti EXON.


Řízený oběh objednávek dle výše nákladů

Následně odešle ke schválení na příslušné oddělení. Můžeme k cestě přidat určité výhybky. U větších společností je typické, že žádosti, které nepřevyšují určitou výši ceny (drobné nákupy), se nepředávají ke konečnému schválení finančnímu řediteli. Ten chce zpravidla schvalovat nákladnější nákupy. Ostatní dostane tzv. na vědomí, že je společnost nakupuje, ale nemusíme čekat, než nám finanční ředitel schválí nákup např. klávesnice. Podobně můžeme nastavit rovněž u přijatých faktur.

Uživatelské prostředí - formulář žádosti o objednávku vydanou v prostředí DMS/ECM ELO od společnosti EXON.

Pokud je žádost schválena, je nakonec doručena na oddělení nákupu.


Jaké výhody přináší elektronické schvalování objednávek?

 
  • Rychlost a jednotnost

  • Žádost případně jakýkoliv dokument ve workflow se vždy a okamžitě dostane ke správnému člověku. Získáme tím jednotný ucelený elektronický proces schvalování objednávek. Součástí je samozřejmě propojení na ostatní dokumenty, jako jsou faktury či smlouvy a jiné související dokumenty.

  • Automatické přesunutí úkolu

  • Pokud další uživatel v procesu neschválí úkol v určitém termínu (můžeme nastavit, do jaké doby se musí vyjádřit), existuje tzv. eskalace. Znamená, že úkol je automaticky přiřazen na dalšího uživatele ve workflow, kterým je zpravidla jeho nadřízený. Zajistíme tímto dodržení termínu. Nebo naopak, pokud se nám žádost někde zasekne, víme, u kterého uživatele se aktuálně nachází a můžeme jej osobně upozornit.

  • Přehlednost a jednoduchost

  • Veškeré objednávky jsou evidované v přehledném elektronickém archivu. Možné je filtrovat dle jednotlivých oddělení apod. Součástí je i tzv. Analytics, což jsou reporty a statistiky v přehledných grafech o stavu objednávek ve společnosti, dle jednotlivých oddělení či dle informace o čerpání navržených rozpočtů. Zároveň je zaznamenán celý životní cyklus objednávek a uchovávají se veškeré záznamy (tzv. logování).

    Uživatelské prostředí - formulář žádosti o objednávku vydanou v prostředí DMS/ECM ELO od společnosti EXON.

    Autor článku: Petr Polanský


     

    Více článků od společnosti EXON

Pozvánka na EXON webinář.

Ukážeme uživatelské prostředí ELO, představíme užitečné funkcionality pro práci s dokumenty a informacemi, nástroje spolupráce, workflow a mobilní aplikaci.

Více o webináři a registrace zdarma.
Vytěžování faktur v DocXtractor.
Faktury patří k nejčastěji vytěžovaným typům dokumentů. Digitalizace faktur přináší transparentní proces zpracování spolu s výrazným zkrácením doby celého procesu.
5 TOP důvodů, proč o vytěžování faktur uvažovat.
Analýza je základem úspěšného zavedení DMS/ECM.
Jak se připravit na přechod do digitálního světa a co nepodcenit? Naše zkušenosti, se kterými jsme se v minulosti setkali; rady, tipy a naše know-how, které může pomoci v digitalizaci Vaší společnosti. Více v článku.
EXON rady a tipy.
Více zajímavých článků naleznete v radách a tipech.

 

Pro více informací nás kontaktujte