»

Digitalizace účetnictví je proces transformace tradičních papírových a manuálních účetních postupů do digitálního prostředí. Jedná se o využití moderních technologií a digitálních nástrojů k automatizaci účetních procesů, zpracování a uchování účetních dat. DMS/ECM (Document Management System/Emterprise Content Management) systém je skvělý nástroj pro digitalizaci účetnictví. Umožňuje digitalizovat, organizovat, ukládat a spravovat všechny dokumenty, které s účetnictvím souvisejí.


Digitalizace účetnictví s DMS/ECM ELO

Pro účetnictví jsou typickými požadavky funkce pro vytěžování dat z faktur a práce s digitálními účetními doklady v systému DMS/ECM.

Software pro vytěžování dat z faktur - OCR
Vytěžování dat z faktur / OCR / Hlavičky a patičky / Položky faktury / Objednávky

Digitální archiv / Workflow / Zabezpečení dat / Spolupráce / Integrace / Vyhledávání

Chcete digitalizovat účetnictví?

Napište nám. Připravíme pro Vás optimální návrh řešení a cenovou nabídku. Pro delší zprávy a přílohy můžete využít email: .


Jak DMS/ECM pomáhá s digitalizací účetnictví?

Systémy DMS/ECM jsou skvělým nástrojem pro digitalizaci účetnictví a účetních dokladů:

  • Skenování a ukládání dokumentů: DMS/ECM umožňuje skenovat papírové dokumenty a převádět je do digitální podoby. Digitální dokumenty lze pak ukládat v centrálním archivu a eliminovat tak potřebu fyzického archivu.
  • Indexování a kategorizace: Funkce pro indexování a kategorizaci digitálních dokumentů usnadňuje jejich vyhledávání a správu. Například účetní faktury mohou být indexovány podle dodavatele, data, čísla faktury atd., což umožňuje rychlé vyhledávání a filtrování.
  • Snadný přístup, spolupráce a sdílení: DMS/ECM umožňuje snadné sdílení dokumentů mezi různými uživateli a odděleními. To je užitečné pro spolupráci s účetními týmy, daňovými poradci nebo auditory. Všichni mohou mít přístup k relevantním dokumentům a vzájemně na nich spolupracovat. Digitální účetnictví umožňuje snadný a rychlý přístup k účetním datům. Všechny potřebné informace jsou v centrálním systému k dispozici neustále, což umožňuje rychlou analýzu a vyhodnocování finančních údajů.
  • Workflow a schvalování: Umožňuje automatizovat a sledovat procesy schvalování a přidělování úkolů. Například schvalování faktur může probíhat elektronicky s přesně definovanými pravidly a hierarchií.
  • Zabezpečení a auditovatelnost: Pokročilá bezpečnostní opatření pro ochranu digitálních dokumentů. Lze nastavit přístupová práva a šifrování, aby se zabránilo neoprávněnému přístupu. Navíc, DMS/ECM zachycuje a sleduje informace o změnách a přístupech k dokumentům.
  • Integrovanost s dalšími systémy: Digitální účetnictví lze snadno integrovat s dalšími podnikovými systémy, například s ERP (Enterprise Resource Planning) a účetními systémy. To usnadňuje tok informací mezi různými oblastmi podniku a umožňuje lepší koordinaci a plánování.
  • Nástroje pro automatizaci účetních procesů: Použití specializovaných softwarových nástrojů a systémů umožňuje automatizovat mnoho účetních postupů. Například vytěžování přijatých faktur, které značně snižuje manuální práci a zvyšuje efektivitu. Elektronické faktury mohou být automaticky importovány do účetního systému, což šetří čas a snižuje riziko lidských chyb.

Digitalizace účetnictví zahrnuje zvýšenou efektivitu, nižší náklady, snížené riziko chyb, zlepšenou přesnost a transparentnost dat, snadnější přístup k informacím a rychlejší rozhodování. Digitalizace také umožňuje spolupráci mezi účetními a dalšími členy týmu v reálném čase.